FAQ

We geven je hier graag de meest gestelde vragen weer.

Mocht je verdere vragen hebben die je hier niet direct terugvindt, aarzel dan niet om contact op te nemen met één van onze medewerkers voor meer informatie.

Wintek

Wat voor firma is Wintek?

Wintek bestaat dit jaar 30 jaar en is nog steeds een familiebedrijf.  De eerste eigenaar is nog steeds aanwezig op de werkvloer.  

We werken steeds met onze eigen plaatsers en bouwen verder op een jarenlange relatie met onze leveranciers.

Is Wintek de goedkoopste?

Het is niet ons doel om de goedkoopste te zijn, maar wel om de beste prijs-kwaliteit te garanderen.  Hiervoor investeren we veel tijd en moeite in je offerte-aanvraag.  Zo zijn we zeker dat we, na een grondig onderzoek van alle facetten, je de beste prijs kunnen aanbieden.

Hoeveel mensen werken er bij Wintek?

Het Wintek-team bestaat uit 20 mensen, met ongeveer evenveel bedienden als plaatsers.  Iedereen heeft zijn vast takenpakket binnen Wintek, zodat je altijd in contact bent met de specialist op zijn eigen werkgebied.

Waarom kiezen voor Wintek?

We nemen ons werk heel serieus!  

De doorgedreven focus op de kwaliteit van onze materialen, onze plaatsingen en onze verkopers, zorgden ervoor dat we een serieuze groei kenden gedurende de afgelopen jaren. Helaas bracht dit ook de nodige groeipijnen met zich mee.

Dit heeft ons doen inzien dat we ongelooflijk hard moeten inzetten op service en een vlotte afhandeling van de plaatsingen.  

Sinds het begin van 2024 is ons aftersalesteam uitgebreid en hebben we iemand in dienst die zich enkel en alleen bezig houdt met de "opleveringen" van de plaatsingen.  Financieel was dit een zware investering voor ons, maar we merken dit nu al enorm aan onze klantentevredenheid en de mond-aan-mond reclame die we hierdoor krijgen.  

Profel

Wie is Profel?

Aan de klantenzijde helaas nog te vaak onbekend: onze leverancier Profel. 

Profel is nochtans de Belgische marktleider in de productie van ramen en deuren in aluminium, hout en PVC voor de residentiële woningbouw. Daarbuiten extruderen ze allerhande profielen voor verschillende industrietakken en produceren ze zelfs materialen voor andere ramen-, deuren en zonweringsfabrikanten .

Bij Profel zit het ganse productieproces onder één dak: voor aluminium ramen komen bijvoorbeeld aan de ene zijde van het gebouw de zuivere aluminium-staven binnen en rolt er aan de andere zijde van het gebouw jouw raam, inclusief glas, scharnieren, rubbers, enz... naar buiten.  

Hierdoor hebben we maar één aanspreekpunt nodig voor het ganse productieproces.

Cijfers:

ongeveer 1300 medewerkers

omzet van meer dan 270 miljoen in 2023

190.000 ramen en deuren per jaar

verwerking van 15.000 ton aluminium per jaar

...


Mag iedereen Profel verkopen?

Er zijn ongeveer 60 Profel-experts in België.  Profel selecteert deze bedrijven stuk voor stuk op basis van hun kennis, financiële draagkracht en stabiliteit.  

Elke Profel-expert moet zich houden aan een aantal afspraken, waaronder de 4 Profel-beloften.

Wintek is door Profel geselecteerd om de verdeler van hun materialen te zijn voor de ruime regio rond Tienen en Leuven en de gebieden daar tussenin.

Wat zijn de 4 Profel-beloftes?

Elke Profel-expert moet zich houden aan de volgende 4 beloftes:

  • Onze offerte is je factuur
  • Je huis is heilig
  • Alles moet kloppen voor we stoppen
  • Nazorg is onze waarborg

Wat houdt dit nu concreet in:

  • De prijs in de finale ondertekende offerte (bestelling) is de prijs waar we ons aan houden. We doen een grondige analyse vooraf. Je kunt rekenen op objectief advies over materialen, design en systemen. Omdat we alle materialen en systemen in huis hebben, zijn we niet bevooroordeeld.
  •  We streven altijd naar een relatie met wederzijds respect. We respecteren je woning, je meubelen, je vloerbedekking, je huisdieren. We richten geen ravage aan en laten geen puinhoop achter. We hebben een strikte gedragscode
  • Met Profel kies je voor een betrouwbare Belgische partner. Die werpt zijn volle ervaring en vakkennis in de schaal. En garandeert je een afgewerkt totaalproject dat beantwoordt aan wat we samen zijn overeengekomen. Onze ervaren vaklui zorgen ervoor dat je project op wieltjes loopt. En gaat er dan toch eens iets mis? Dan ruimen we alle hindernissen zo snel mogelijk op. 
  • Als vakmannen blijven we ook achteraf verantwoordelijk voor het geleverde werk. Op onze ramen en deuren krijg je maar liefst 10 jaar garantie en op het hang- en sluitwerk 2 jaar. Voor de garantie op het geleverde werk door de Profel Expert maak je samen met hem afspraken.

Klaar

Wat is KLAAR?

KLAAR is ons eigen huismerk van alles wat met zonwering te maken heeft.  

Omdat we ons voor de zonwering niet exclusief willen linken aan één merk en zelf willen beslissen wat we je aanbieden, hebben we met verschillende leveranciers afspraken kunnen maken over de producten die we bij hen afnemen.

Stuks voor stuk geselecteerd op de kwaliteit en duurzaamheid en met een uitmuntende verhouding prijs-kwaliteit.

Op die manier houden we onze onafhankelijkheid en worden we niet verplicht om producten te verkopen waar we niet achterstaan.

Welke zonweringsproducten bieden jullie aan met KLAAR?

We bieden je een compleet gamma aan zonwering aan met ondermeer:

  • zonneluifels
  • terrasoverkappingen met lamellen, met doek en met glas aan.  
  • screens


Offerte

Hoe vraag ik een offerte aan voor nieuwe ramen en deuren?

Je kan een offerte aanvragen door het offerteformulier op onze website in te vullen of rechtstreeks contact op te nemen met één van onze verkopers.  Bij een renovatie komen we altijd eerst jou thuis langs voor een nauwkeurige analyse en opmeting. Voor nieuwbouwprojecten kun je jouw bouwplan uploaden of doorsturen.

Wat is inbegrepen in de offerte?

De offerte omvat een grondige analyse van jouw wensen, met een realistische inschatting van de kosten, zoals deze door onze experts gelinkt worden aan de staat van jouw woning. De prijs die we samen overeenkomen is de prijs waar we ons aan houden, zonder onaangename verrassingen achteraf.  

Hoe lang is een offerte geldig?

Een offerte is doorgaans 30 dagen geldig. Dit geeft je voldoende tijd om een weloverwogen beslissing te nemen.  Als je de offerte goedkeurt, klikken we je prijzen vast, indien de opmeting van je project binnen de 4 maanden kan doorgaan.   

Kan ik mijn offerte nog (laten) aanpassen?

Ja, je kunt de offerte aanpassen door contact op te nemen met jouw verkoper. We bespreken graag eventuele wijzigingen of extra wensen.  Als je nog wijzigingen doorvoert op het moment van de technische opmeting, dan wordt er een nieuw contract opgesteld, om misverstanden achteraf te vermijden.

Opmeting

Hoe verloopt de opmeting voor nieuwe ramen en deuren?

Commerciële opmeting:
  • Bij een renovatie komen we altijd eerst bij jou thuis. We meten alles nauwkeurig op, inspecteren de staat van jouw muren of materialen en controleren de toegankelijkheid van jouw project (parking, bereikbaarheid, verdiepingen,...).  Op die manier kunnen we de prijs voor jouw project vastklikken.
Definitieve of technische opmeting:
  • Onze technische opmeter komt langs en meet de productiematen op.  Hij baseert zich op de ondertekende offerte en controleert regelmatig of de afspraken die gemaakt worden, nog kloppen.  Indien er toch nog wijzigingen zouden zijn, stellen we een nieuw contract op.  Hierdoor zijn er achteraf geen misverstanden.

Moet ik thuis zijn tijdens de opmeting?

Ja, het is belangrijk dat je aanwezig bent tijdens de opmeting zodat we samen het volledig project in detail kunnen doornemen.

Wat moet ik voorbereiden voor de opmeting?

Zorg ervoor dat de ruimtes rondom de ramen en deuren goed toegankelijk zijn. 

Verwijder indien mogelijk meubels, planten of ornamenten die een opmeting zouden kunnen verhinderen.

Hoe lang duurt een opmeting?

Een opmeting duurt meestal één tot twee uur, afhankelijk van het aantal ramen en deuren dat gemeten moet worden.

Betaling

Vragen jullie een voorschot?

Ja, wij vragen een voorschot op de volgende ogenblikken:

  • Bij de bestelling van je materialen, vragen we een voorschot van 30% op het totaalbedrag.  Je krijgt van ons hiervoor een factuur opgestuurd.
  • Nadat je van ons de plaatsingsdatum hebt doorgekregen, krijg je van ons een tweede voorschotfactuur van 60% opgestuurd.  We vragen dat je dit factuur betaalt, ten laatste de dag voor de plaatsing.  Zorg ervoor dat je deze betaling tijdig doorgeeft, want als we het bedrag niet op onze rekening terugvinden, laten we onze plaatsingsploegen niet vertrekken en loopt jouw project misschien vertraging op.


Het afsluitend factuur van 10% dat je van onze opgestuurd krijgt na de plaatsing, is pas betaalbaar als we alles hebben afgerond en eventuele opmerkingen die je nog had, afgehandeld zijn. 

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Je krijgt van ons je factuur digitaal of per post opgestuurd.  Op dit factuur staat duidelijk de mededeling die je moet vermelden bij je betaling.

Om het je nog gemakkelijker te maken, vind je ook een QR-code terug op onze facturen, zodat je deze direct kan inscannen.  Bij de betaling staan dan alle gegevens al correct ingevuld.

We kunnen geen cashbetalingen ontvangen voor totaalbedragen die hoger zijn dan €3000,- incl. BTW

Zijn er extra kosten die ik moet weten?

Nee, de prijs die we overeenkomen in de offerte is de definitieve prijs. We zorgen ervoor dat er geen onverwachte kosten zijn door een grondige voorafgaande analyse.

Plaatsing

Hoe wordt de plaatsing van de ramen en deuren uitgevoerd?

De plaatsing wordt uitgevoerd door onze eigen Wintek-plaatsers, gecertificeerd door Profel. Ze werken volgens de regels van de kunst en respecteren jouw woning, jouw meubelen en jouw privacy en zelfs jouw huisdieren. Na de plaatsing laten ze alles netjes achter.

In het plaatsingsdossier dat je kan inkijken, kan je zelf alle details terugvinden

Wat moet ik voorbereiden voor de plaatsing?

Je ontvangt een helder stappenplan met instructies over hoe je de werken kunt voorbereiden. Dit omvat tips voor het beschermen van jouw gordijnen, meubels en vloeren.  Je schuift best meubels en decoratie naar het midden van de ruimte zodat er voldoende plaats is om te werken en je bedekt ze met een doek of plastic folie.

Hoe lang duurt de plaatsing van ramen, deuren of zonwering?

De duur van de plaatsing hangt af van het aantal ramen en deuren of elementen en de complexiteit van het project. Na onze technische opmeting, krijg je je plaatsingsdossier doorgestuurd.  Daarin kan je perfect zien hoeveel dagen we voorzien voor de plaatsing van je ramen, deuren of zonwering.

Wat gebeurt er met het oude materiaal na de plaatsing?

Als dit door ons voorzien is in de offerte, dan nemen onze plaatsingsteams het oude materiaal mee en zorgen ze voor een correcte afvoer en recycling.  Zo moet je bijvoorbeeld zelf niet meer naar het containerpark rijden en het glas van de raamprofielen scheiden.

Wat als er problemen optreden na de plaatsing?

Onze vakmensen blijven ook na de plaatsing verantwoordelijk voor het geleverde werk. Mocht er een probleem optreden, dan lossen we dat graag op. Je kunt altijd op ons rekenen voor advies en oplossingen.

Na de plaatsing komt Koen (onze Wintek-superman) langs en hij noteert, samen met jou, of er nog zaken zijn die we even moeten aanpakken.  Dit noemen wij ons saldoformulier.

Je krijgt zelf een exemplaar van dit saldoformulier doorgemaild en kan via het toegewezen ticketnummer, perfect volgen wat de stappen zijn die we nog moeten ondernemen en wat de timing zal zijn van deze laatste puntjes.

Garantie

Welke garantie biedt Profel op ramen en deuren?

Profel biedt 10 jaar garantie op de constructie, water- en winddichtheid, en optische eigenschappen van de profielen. Op bewegende delen zoals hang- en sluitwerk geldt een garantie van 2 jaar.

Wat valt er onder de garantie?

De garantie dekt fabricage- en materiaalfouten, maar sluit schade uit die veroorzaakt is door opzettelijke handelingen, normale slijtage of onvoldoende onderhoud.

Alle garantievoorwaarden kan je terugvinden in je garantiecertificaat, dat door ons ingevuld wordt na de plaatsing.

Hoe dien ik een garantieclaim in?

Je dient eventuele gebreken binnen 10 werkdagen na ontdekking schriftelijk te melden, samen met het ordernummer of Wintek-factuurnummer.

Wat gebeurt er als een probleem onder de garantie valt?

Als een probleem onder de garantie valt, zorgen wij voor de herstelling ter plaatse, nieuwe productie en levering van het gebrekkige goed en de plaatsingskosten.

Service

Hoe onderhoud ik mijn ramen en deuren?

Regelmatig onderhoud en reiniging verlengt de levensduur van jouw ramen en deuren. Specifieke onderhoudstips voor PVC, aluminium en hout zijn beschikbaar en het opvolgen hiervan is een voorwaarde voor de garantie.  Vraag ons na je plaatsing naar deze handige folders.

Kan ik extra accessoires en onderdelen bestellen na de plaatsing?

Ja, je kan altijd contact opnemen met ons voor het bestellen van extra accessoires of onderdelen.  We werken al jaren samen met onze vaste (Belgische) leveranciers, dus garanderen we je dat we nog lange tijd deze merkonderdelen kunnen leveren.

Voeren jullie service uit aan ramen en deuren die jullie niet zelf geplaatst hebben?

Nee, we voeren heel bewust geen werken uit aan materialen die we niet zelf geplaatst hebben.  Op deze manier kunnen we een goede service blijven bieden aan onze eigen klanten.  

We zouden het heel erg jammer vinden dat onze eigen klanten te lang moeten wachten omdat we de problemen van andere leveranciers moeten oplossen.  Bovendien zijn onderdelen van andere merken dikwijls moeilijk te bestellen.

keyboard_arrow_up

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x