We geven je hier graag de meest gestelde vragen weer.
Mocht je verdere vragen hebben die je hier niet direct terugvindt, aarzel dan niet om contact op te nemen met één van onze medewerkers voor meer informatie.
Wintek bestaat dit jaar 30 jaar en is nog steeds een familiebedrijf. De eerste eigenaar is nog steeds aanwezig op de werkvloer.
We werken steeds met onze eigen plaatsers en bouwen verder op een jarenlange relatie met onze leveranciers.
Het is niet ons doel om de goedkoopste te zijn, maar wel om de beste prijs-kwaliteit te garanderen. Hiervoor investeren we veel tijd en moeite in je offerte-aanvraag. Zo zijn we zeker dat we, na een grondig onderzoek van alle facetten, je de beste prijs kunnen aanbieden.
Het Wintek-team bestaat uit 20 mensen, met ongeveer evenveel bedienden als plaatsers. Iedereen heeft zijn vast takenpakket binnen Wintek, zodat je altijd in contact bent met de specialist op zijn eigen werkgebied.
We nemen ons werk heel serieus!
De doorgedreven focus op de kwaliteit van onze materialen, onze plaatsingen en onze verkopers, zorgden ervoor dat we een serieuze groei kenden gedurende de afgelopen jaren. Helaas bracht dit ook de nodige groeipijnen met zich mee.
Dit heeft ons doen inzien dat we ongelooflijk hard moeten inzetten op service en een vlotte afhandeling van de plaatsingen.
Sinds het begin van 2024 is ons aftersalesteam uitgebreid en hebben we iemand in dienst die zich enkel en alleen bezig houdt met de "opleveringen" van de plaatsingen. Financieel was dit een zware investering voor ons, maar we merken dit nu al enorm aan onze klantentevredenheid en de mond-aan-mond reclame die we hierdoor krijgen.
Aan de klantenzijde helaas nog te vaak onbekend: onze leverancier Profel.
Profel is nochtans de Belgische marktleider in de productie van ramen en deuren in aluminium, hout en PVC voor de residentiële woningbouw. Daarbuiten extruderen ze allerhande profielen voor verschillende industrietakken en produceren ze zelfs materialen voor andere ramen-, deuren en zonweringsfabrikanten .
Bij Profel zit het ganse productieproces onder één dak: voor aluminium ramen komen bijvoorbeeld aan de ene zijde van het gebouw de zuivere aluminium-staven binnen en rolt er aan de andere zijde van het gebouw jouw raam, inclusief glas, scharnieren, rubbers, enz... naar buiten.
Hierdoor hebben we maar één aanspreekpunt nodig voor het ganse productieproces.
Cijfers:
ongeveer 1300 medewerkers
omzet van meer dan 270 miljoen in 2023
190.000 ramen en deuren per jaar
verwerking van 15.000 ton aluminium per jaar
...
Er zijn ongeveer 60 Profel-experts in België. Profel selecteert deze bedrijven stuk voor stuk op basis van hun kennis, financiële draagkracht en stabiliteit.
Elke Profel-expert moet zich houden aan een aantal afspraken, waaronder de 4 Profel-beloften.
Wintek is door Profel geselecteerd om de verdeler van hun materialen te zijn voor de ruime regio rond Tienen en Leuven en de gebieden daar tussenin.
Elke Profel-expert moet zich houden aan de volgende 4 beloftes:
Wat houdt dit nu concreet in:
KLAAR is ons eigen huismerk van alles wat met zonwering te maken heeft.
Omdat we ons voor de zonwering niet exclusief willen linken aan één merk en zelf willen beslissen wat we je aanbieden, hebben we met verschillende leveranciers afspraken kunnen maken over de producten die we bij hen afnemen.
Stuks voor stuk geselecteerd op de kwaliteit en duurzaamheid en met een uitmuntende verhouding prijs-kwaliteit.
Op die manier houden we onze onafhankelijkheid en worden we niet verplicht om producten te verkopen waar we niet achterstaan.
We bieden je een compleet gamma aan zonwering aan met ondermeer:
Je kan een offerte aanvragen door het offerteformulier op onze website in te vullen of rechtstreeks contact op te nemen met één van onze verkopers. Bij een renovatie komen we altijd eerst jou thuis langs voor een nauwkeurige analyse en opmeting. Voor nieuwbouwprojecten kun je jouw bouwplan uploaden of doorsturen.
De offerte omvat een grondige analyse van jouw wensen, met een realistische inschatting van de kosten, zoals deze door onze experts gelinkt worden aan de staat van jouw woning. De prijs die we samen overeenkomen is de prijs waar we ons aan houden, zonder onaangename verrassingen achteraf.
Een offerte is doorgaans 30 dagen geldig. Dit geeft je voldoende tijd om een weloverwogen beslissing te nemen. Als je de offerte goedkeurt, klikken we je prijzen vast, indien de opmeting van je project binnen de 4 maanden kan doorgaan.
Ja, je kunt de offerte aanpassen door contact op te nemen met jouw verkoper. We bespreken graag eventuele wijzigingen of extra wensen. Als je nog wijzigingen doorvoert op het moment van de technische opmeting, dan wordt er een nieuw contract opgesteld, om misverstanden achteraf te vermijden.
Ja, het is belangrijk dat je aanwezig bent tijdens de opmeting zodat we samen het volledig project in detail kunnen doornemen.
Zorg ervoor dat de ruimtes rondom de ramen en deuren goed toegankelijk zijn.
Verwijder indien mogelijk meubels, planten of ornamenten die een opmeting zouden kunnen verhinderen.
Een opmeting duurt meestal één tot twee uur, afhankelijk van het aantal ramen en deuren dat gemeten moet worden.
Ja, wij vragen een voorschot op de volgende ogenblikken:
Het afsluitend factuur van 10% dat je van onze opgestuurd krijgt na de plaatsing, is pas betaalbaar als we alles hebben afgerond en eventuele opmerkingen die je nog had, afgehandeld zijn.
Je krijgt van ons je factuur digitaal of per post opgestuurd. Op dit factuur staat duidelijk de mededeling die je moet vermelden bij je betaling.
Om het je nog gemakkelijker te maken, vind je ook een QR-code terug op onze facturen, zodat je deze direct kan inscannen. Bij de betaling staan dan alle gegevens al correct ingevuld.
We kunnen geen cashbetalingen ontvangen voor totaalbedragen die hoger zijn dan €3000,- incl. BTW
Nee, de prijs die we overeenkomen in de offerte is de definitieve prijs. We zorgen ervoor dat er geen onverwachte kosten zijn door een grondige voorafgaande analyse.
De plaatsing wordt uitgevoerd door onze eigen Wintek-plaatsers, gecertificeerd door Profel. Ze werken volgens de regels van de kunst en respecteren jouw woning, jouw meubelen en jouw privacy en zelfs jouw huisdieren. Na de plaatsing laten ze alles netjes achter.
In het plaatsingsdossier dat je kan inkijken, kan je zelf alle details terugvinden
Je ontvangt een helder stappenplan met instructies over hoe je de werken kunt voorbereiden. Dit omvat tips voor het beschermen van jouw gordijnen, meubels en vloeren. Je schuift best meubels en decoratie naar het midden van de ruimte zodat er voldoende plaats is om te werken en je bedekt ze met een doek of plastic folie.
De duur van de plaatsing hangt af van het aantal ramen en deuren of elementen en de complexiteit van het project. Na onze technische opmeting, krijg je je plaatsingsdossier doorgestuurd. Daarin kan je perfect zien hoeveel dagen we voorzien voor de plaatsing van je ramen, deuren of zonwering.
Als dit door ons voorzien is in de offerte, dan nemen onze plaatsingsteams het oude materiaal mee en zorgen ze voor een correcte afvoer en recycling. Zo moet je bijvoorbeeld zelf niet meer naar het containerpark rijden en het glas van de raamprofielen scheiden.
Onze vakmensen blijven ook na de plaatsing verantwoordelijk voor het geleverde werk. Mocht er een probleem optreden, dan lossen we dat graag op. Je kunt altijd op ons rekenen voor advies en oplossingen.
Na de plaatsing komt Koen (onze Wintek-superman) langs en hij noteert, samen met jou, of er nog zaken zijn die we even moeten aanpakken. Dit noemen wij ons saldoformulier.
Je krijgt zelf een exemplaar van dit saldoformulier doorgemaild en kan via het toegewezen ticketnummer, perfect volgen wat de stappen zijn die we nog moeten ondernemen en wat de timing zal zijn van deze laatste puntjes.
Profel biedt 10 jaar garantie op de constructie, water- en winddichtheid, en optische eigenschappen van de profielen. Op bewegende delen zoals hang- en sluitwerk geldt een garantie van 2 jaar.
De garantie dekt fabricage- en materiaalfouten, maar sluit schade uit die veroorzaakt is door opzettelijke handelingen, normale slijtage of onvoldoende onderhoud.
Alle garantievoorwaarden kan je terugvinden in je garantiecertificaat, dat door ons ingevuld wordt na de plaatsing.
Je dient eventuele gebreken binnen 10 werkdagen na ontdekking schriftelijk te melden, samen met het ordernummer of Wintek-factuurnummer.
Als een probleem onder de garantie valt, zorgen wij voor de herstelling ter plaatse, nieuwe productie en levering van het gebrekkige goed en de plaatsingskosten.
Regelmatig onderhoud en reiniging verlengt de levensduur van jouw ramen en deuren. Specifieke onderhoudstips voor PVC, aluminium en hout zijn beschikbaar en het opvolgen hiervan is een voorwaarde voor de garantie. Vraag ons na je plaatsing naar deze handige folders.
Ja, je kan altijd contact opnemen met ons voor het bestellen van extra accessoires of onderdelen. We werken al jaren samen met onze vaste (Belgische) leveranciers, dus garanderen we je dat we nog lange tijd deze merkonderdelen kunnen leveren.
Nee, we voeren heel bewust geen werken uit aan materialen die we niet zelf geplaatst hebben. Op deze manier kunnen we een goede service blijven bieden aan onze eigen klanten.
We zouden het heel erg jammer vinden dat onze eigen klanten te lang moeten wachten omdat we de problemen van andere leveranciers moeten oplossen. Bovendien zijn onderdelen van andere merken dikwijls moeilijk te bestellen.